2011/03/14

Apur dezagun katea


Hasiera batean ez genuen loturarik ikusten inondik inora bertso batetik bestera. Orain, patxadaz irakurrita, bere lotura gero eta argiago ikusten dut bertso batzuetan. Esate baterako lehenengo bertsoko eta bigarren bertsoko elkarreiko lotura, nire ustetan, azpertuta zegoenez poema bat idatziko duela dino eta azaltzen digu zein klaseko poema den. Gero, jarraitzen du istorio bat kontatzen kate moduko bat sortzen bertso batetik bestera.
Pertsonalki, nik uste dut, poema honen egilea pizka bat barre egiten dut edo burla egiten du egoera bateri. Hasten delako kontatzen edo badirudi hitzegiten dagoela neska bati buruz eta sartzen du nekazarien egoera eta euskeraren egoera zein txarto dagoen. Azkenengo bertsoan baita esaten du egia ez bada kontatzen duena kalabazan, nire ustez, azkenengo bertsoan agertzen da burla antzeko bat.
Bukaera emateko nire hausnarketari esango luke, lehen esan dudan moduan, burla egiten dio dauden egoerari eta apur dezatela egoera hori eskatzen du.

2 comentarios:

  1. Ondo Fandango!

    Pozten naiz azkenean aurkitu diozulako loturaren bat.

    Ondo izan!

    ResponderEliminar
  2. oso ondo azalduta dago zuk poema edo olerki honekin izan dituzun prozesuak, hasieran pentsatu zenuena eta gutxinaka gutxinaka lortu izan duzuna. poema guztiari zentsua eta lotura aurkitzea. oso ondo fandango

    ResponderEliminar